2014. szeptember 6., szombat

Almás palacsinta tepsiben

avagy nem volt kedvem a palacsintákat egyesével kisütni...


Van amikor nagyon vágysz valami finomságra, emiatt nem is szeretnél vele sokat időzni. Nem sokat kellett gondolkoznom azon, hogy mit szeretnék. Palacsintát!
No de mindannyian jól tudjuk, hogy a legkisebb adag mellett is ott kell állni amíg kisül egyesével, hosszan.
Jött a felismerés, hogy mi lenne ha tepsiben sütném meg. De mivel nem akartam nagy adagot csak amit négyen megeszünk, ezért kitaláltam, hogy a szögletes csatos tortaforma aljában sütöm meg, ugyanis ha azt megfordítom, akkor egy ideális mélyedést találok és még tapadásmentes is elvileg.

Hozzá is láttam és pillanatok alatt el is készült. 10 perces előkészítés után 15 perc sütés és és meg is voltam vele. Fél órába még a dekorálás is belefért. :)

Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • 3 dl tej
  • csipet só
  • 2 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • szűk fél csomag sütőpor
  • egy-két evőkanál olaj
  • 3 közepes alma
  • fahéj, kakaópor, baracklekvár
  • kis vaj a tepsi kikenéséhez

 

Elkészítés pillanatok alatt:

  • Bekapcsoltam a sütőt és a "tepsit" betettem, hogy mire készen leszek a masszával már jó forró legyen.
  • Egy műanyag edénybe felütöttem a két tojást. Hozzáadtam a tejet, a sót, a cukrot. Összekevertem kézi habverővel.
  • Kimértem a lisztet és összekevertem a sütőporral.
  • A két komponenst összekevertem hozzáadtam az olajat is, elkevertem és pihenni hagytam az így elkészített sűrű palacsintatésztát.
  • Meghámoztam három almát, kivágtam a magházat és felkockáztam.
       Ez a művelet kb. 10 percet vett igénybe.
  • A "tepsi"-t óvatosan kihúztam a sütőráccsal együtt és kivajaztam egy minimális vajjal. Biztosra akartam menni, nehogy leragadjon, hiszen még ebben soha nem sütöttem semmit.
  • Beleöntöttem a masszát és rászórtam az almadarabokat, majd fahéjjal megszórtam és betoltam a sütőbe. 
  • 15 percig sütöttem 180 C fokon.
  • Kivettem, megszórtam kakaóporral, majd csorgattam rá baracklekvárt is.

Fél óra alatt finom, cukrot alig tartalmazó édességet készítettem.

Íme:





Tipp: 

Sima édes palacsita

Amerikai palacsinta


JÓ ÉTVÁGYAT KÍVÁNOK!

-GoF3r1-


Tetszik?
...kedvelj a facebook-on
 és 
mindig értesülsz 
a legfrissebb bejegyzésekről.


e-mail: gof3r1akonyhaban@postafiok.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése