2014. augusztus 9., szombat

Sajtos bagett


avagy egy sós péksüteményt is készítettem végre és nagyon jó lett!

 

 
Egész délelőtt kint a tűző napon dolgoztam a szomszédom kertjében. Az örökzöld sövényem ugyanis úgy megnőtt, hogy a szomszéd Úr nem tudta mit kezdjen vele az ő oldalán. Egyben biztos volt, vissza akarja szorítani a kerítésig. Persze volt már vagy másfél méterre a kerítéstől a sövény. Nem hagytam cserben. Nekiugrottam és kézi erővel végigtoltam azt a kis 25 folyómétert 3 méter magasan. Ha a tarkómat nem pirította volna az nagy sárga világítótest az ég felől, nem is lett volna semmi bajom, hiszen a mozgás még jól is esett.

A végén már azon járt az eszem, hogy ma mivel lepem meg a Lányokat, de nem akartam most újra édességgel tömni őket, hiszen a jövő hét végén születésnapozunk, lesz torta :) . Azt már tudtam, hogy az uzsonna/vacsora körül kell gondolkoznom. Eszembe jutott, hogy a feleségem reggel mondta, hogy fogytán a kenyér. Egyre inkább körvonalazódott, hogy valami péksütemény lesz a befutó ma. 


Már régen készülök ilyen területen is megmérettetni magam. Így egy sajtos bagettbe vágtam bele. A receptet már jó ideje feljegyeztem magamnak, ha jól emlékszem Limara oldaláról, de most jött el az ideje!

Egy percig sem volt kétségem, hogy meg tudom-e csinálni! Neked se legyen! Nézd végig a teljes folyamatot és hajrá! Remélem kedvet kapsz hozzá Te is, abban biztos vagyok, hogy már az első kép meggyőzött! :)

Hozzávalók:

  • 52 dkg liszt (sima BL55-öst mértem ki 50 dkg-ot)
  • 20 g élesztő (friss élesztőt használtam fel)
  • fél deci olaj (no ezt igen nehéz szívvel adtam hozzá de a recepttől az elsőnél nem akartam eltérni)
  • folyadék: 1,5 deci tej és 1,5 deci víz fogyott hozzá
  • só  ( 2 teáskanállal raktam bele, parajdi, egyenesen a sóbányából :) )
  • cukor ( 1 teáskanállal ment bele)
  • sajt (5-10 dkg trappista, reszelve a tetejére)

Elkészítés menete képekkel, lépésről-lépésre:

  • 1,5 deci tejet melegítettem pici cukor került bele. Belemorzsoltam a friss élesztőt, megszórtam egy pici liszttel és hagytam hogy felfusson az élesztő.
  • Közben kimértem 50 dkg lisztet, hozzáadtam a sót, a cukrot, az olajat (legközelebb vajat vagy zsírt olvasztok hozzá az tuti! nem is értem mi történt velem).
  •  Langyosítottam másfél deci vizet. Elkezdtem a kézi dagasztást, úgy ahogy anno Nagymama is. Vagyis mondjuk valahogy úgy, de azok a mozdulatok azért utánozhatatlanok. Folyamatosan adagoltam hozzá a langyos vizet, olyannyira, hogy végül bármennyire is vigyáztam rá csak sok lett. Emiatt még 2 dkg lisztet kénytelen voltam hozzáadni. Ezért írtam 52 dkg-ot a hozzávalóknál! A végeredmény viszont elégedettséggel töltött el.
  •  Ekkor letakarva közel egy órát hagytam, hogy keljen, jól meg is nőtt, kb. a duplájára. Finom lágy tésztát kaptam.

  •  Kiöntöttem lisztezett nyújtó"deszkára".
  •  Ezután elővettem a mérleget és kimértem belőle 9 darab 100 grammos darabot. Majd mint a profik a zsemlét meggombócoztam. Persze el ne hidd, hogy úgy, csak láttam már és igyekeztem felvenni a ritmust, aztán feladtam és a két kezem között folytattam. Csúszott a lap és nem ment másképp. Szóval lett 9 kis tésztagömböcöm.
  • Letakartam és negyed órát pihent. Megint nőtt, de a lényeg, hogy a pihentetéssel finoman nyújthatóvá vált.
  •  Ezután hosszabbra nyújtottam mint szélesebbre, kettéhajtottam és a vékonyabb de hosszabb tésztacsíkot feltekertem. Ilyen kis csinosságot kaptam ennek eredményeképpen.
 
  • Ezt még nyolcszor elkövettem, majd sütőpapírral kibélelt tepsire tettem. Újra pihentetés következett. Mivel egy idő múlva hozzáláttam a blogbejegyzést megírni ezért belecsúsztam újabb egy órába a pihivel, ugyanis elfelejtettem a sütőt előmelegítni. Tehát ne feledd a sütőt 200 C fokra előmelegíteni időben, mert amúgy egy háromnegyed óra is elég neki, hogy a duplájára nőjön ismét.
 
  •  Felmelegedett a sütő, sajtot reszeltem a duci péksütik tetejére, majd pár jégkockát bedobtam a sütő aljára. Ettől gőz keletkezik ebben sülnek a fiúk-lányok! 
 
 
 
  • Mielőtt a sütőbe tettem, bevizeztem őket. Minden adott a sikerhez, már csak be kellett tennem és beállítani a sütő óráját 20 percre. (aztán még kétszer 5 percet tartottam bent, hogy legyen színe)
 
 

Még jó hogy kilencet készítettem, be sem fért volna a tizedik. :)

Már nem kérdés, hogy mi lesz a vacsora! :)

Íme a végeredmény! Friss sajtos bagett kellemes méretben!


No, közben meg is volt a vacsora! :) Simán vajjal is tökéletes, de azért egy kis kolbász, paradicsom és paprika fokozza az ízélményt!  
Fantasztikus íz!


Reggelire is maradt még fejenként egy-egy darab, amit tükörtojással fogyasztottunk el.



JÓ ÉTVÁGYAT KÍVÁNOK!

-GoF3r1-


Tetszik?
...kedvelj a facebook-on
 és 
mindig értesülsz 
a legfrissebb bejegyzésekről.


e-mail: gof3r1akonyhaban@postafiok.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése